dilluns, 8 d’abril del 2013

DOS CUQUETS

Aquesta cançó és especial. Quan la vaig acabar de fer, una mestra de P5 em va dir que l'estaven treballant a la classe i li vaig donar una còpia de la cançó.
Avui, dia 8 d'abril l'hem cantada amb els alumnes de 6èB. De bon començament els he dit que aquesta cançó tenia una lletra pensada per nens i nenes més petits però que la melodia era més pensada per a ells. Els he dit que la cantaríem amb swing. He demanat si algú sabia que volia dir aquesta paraula i després d'algunes opinions un alumne ha dit que en anglès aquesta paraula volia dir "gronxant". Aprofitant aquesta definició hem parlat una mica de la música "negra"
L'hem estat cantant gairebé durant tota la classe juntament amb els exercicis de la veu que hem fet abans i durant la cançó. És un bon grup coral.


De moment deixo la gravació feta per mi. Quan tingui la gravació amb els alumnes de 6è la canviaré.



Aquesta cançó la compartiran els alumnes de P5 amb els de 6è. Uns recitaran la poesia (P5) i els altres la cantaran (6è).

La lletra:


Dos cuquets

Un cuc diu a l'altre:
—Amiguet, d'on véns?
fas molt mala cara;
no m'agrades gens!
—Ai, si tu sabessis!
M'he vist obligat
a marxar de casa...
—Doncs, què t'ha passat?
—El menjar coïa cosa de no dir:
era dins la ceba!
Déu meu, quin patir!
—Pobre amic! A casa
viuràs de primera;
vine a menjar amb mi
dintre la cirera.


(De Concert de poesia. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat: 2004)

2 comentaris:

  1. Aquesta cançó amb swing té molta acceptació per part dels alumnes i també dels grans.

    Joan

    ResponElimina
  2. Ospa quina lletra més divertida! Aquesta música sorprèn. M'he llegit primer el poema i no m'esperava una música tant alegre. M'encanta!

    ResponElimina